Helhetshälsa

 
Här skriver jag om min resa mot en god hälsa. Jag tror att alla människor har en självläkande kraft som blir starkare av bra mat och en sund livsstil. Samhället ställer höga krav och vi blir alltmer stressade, samtidigt som vi stoppar i oss mat som gör oss sjuka och svaga. 
 
Jag äter sedan ett år tillbaka IFD-kost. IFD-kost står för inflammationsdämpande kost, dvs livsmedel som stärker det friska och dämpar inflammation i kroppen. Jag skulle inte vilja kalla det en diet, utan en livsstil. Jag undviker även vete och mjölk i största utsträckning. 
 
Många går till läkaren med en miljon symptom men får inga svar. Idag måste man själv söka svaren, och att ändra sin livsstil är en bra start. Alltfler vaknar och inser kostens betydelse för en god hälsa. Jag vill väcka fler och inspirera! 

Ämnen som kost, träning, avslappning och övrig ny vetenskaplig fakta inom hälsa kommer du kunna läsa om här. 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

helhetsmalin.blogg.se

IFD-kost och helhetshälsa

RSS 2.0