Vad är IFD-kost?

IFD står för inflammationsdämpande. IFD-kost stärker det friska och ökar kroppens naturliga självläkande processer. Detta innebär att risken för att bli sjuk minskar och risken för tillfriskning ökar! IFD-kost främjar kroppens uppbyggnad, reperation och utrensning. IFD är enligt mig inte någon diet utan snarare en livsstil som handlar om att hjälpa kroppen att läka och att känna ser mer vital och frisk. 
 
Det finns tabeller med olika livsmedel och deras IFD-värden som jag skall lägga upp här på bloggen samt länka till. Dessa är väldigt inspirerande och bra att ha. IFD-värden räknar på livsmedlets innehåll av bland annat antioxidanter, nyttiga fetter och näringsämnen. Ni hör ju hur bra det låter? Det finns inte mycket negativt med denna kost. Ingenting alls faktiskt enligt mig. Detta är hälsa, på riktigt. 
 
Efter att jag lagt om till IFD-kost har min energi kommit tillbaka och jag har blivit klarare i huvudet. Tidigare hade jag ständigt ont i magen, var trött och hade huvudvär. Idag är alla mina besvär borta - kost är medicin! Jag känner mig mer levande och kan uppskatta livet mer. Ingen vill gå runt och vara trött och må allmänt dåligt varje dag. Tänk om kosten kan vara problemet? Kosten är ofta problemet, så inspireras och testa - du har ju ingenting att förlora.
 
 
 google-site-verification: googled58f244f87d59808.html


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

helhetsmalin.blogg.se

IFD-kost och helhetshälsa

RSS 2.0