Morgonsmoothie

Varje morgon innan frukost tar jag med mig min vattenflaska och går ut och går. Jag bor vid en fantastisk park/naturreservat som jag älskar! Det är ett bra sätt för mig att piggna till och gör hela dagen tycker jag. Jag dricker ca 0,5-0,7 L under denna promenad för att återställa vätskebalansen.
 
Jag startar varje dag med en smoothie. I den har jag vanligtvis hallon, pressad citron, gurkmeja, linfröolja och rismjölk. 1 tsk gurkmeja har ett IFD-värde på 501 - och det bästa är att den smakar nästintill ingenting. Jag har inte hittat vad rismjölk har för IFD-värde. Någon som vet? Tror inte att det är jättebra varför jag väger ut med de andra som har högt IFD-värde. Ibland heller jag även i lite Chlorella/Spirulina, dessvärre smakar dessa ruttet akvarium så som sagt - endast ibland!
 
Gurkmeja:1 tsk = 501
Hallon 2,25 dl = 9 (+ basiskt)
Citronjuice 2 msk = 6 (++ mycket basiskt) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

helhetsmalin.blogg.se

IFD-kost och helhetshälsa

RSS 2.0